Business School
 
Ana Sayfa Eğitimlerimiz PwC Platform Executive on Board Online Eğitim İletişim Hakkımızda
   
 
Temmuz 2019
Pzt Sa Ça Pe Cu Cmt Pa
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
    Tüm Eğitim Takvimi
 
 
 
 
Eğitim Bülteni
  Yenilikler ve eğitim duyurulardan haberdar olmak için kayıt olun  
   
   
 
Captcha
Lütfen güvenlik kodunu giriniz:
     
 

Eğitimlerimiz

 

Risk / Süreç / Teknoloji

 
 

İş Sürekliliğine Giriş ve Temel Kavramlar

  Broşürü indir Şirketime özel çözüm istiyorum Paylaş
Bu eğitim için açık tarihler
İlgili eğitimler
Kimler Katılmalı?

Kurum bünyesinde iş ve Bilgi Teknolojileri (BT) süreklilik yönetiminden sorumlu kişiler ile süreklilik yönetimi çerçevesinde görev alan tüm personel; operasyonel risk yönetimi, iç denetim, iç kontrol, süreç yönetimi, kalite yönetimi, organizasyon yönetimi, BT, insan kaynakları, idari işler, iş sağlığı ve güvenliği vb. gibi fonksiyonlarda çalışan ilgili sorumlular başta olmak üzere tüm personel.

Neden Katılmalı?

İş sürekliliği yönetimi risk yönetimiyle birlikte yalnızca büyük ölçekli kurumlar için değil kısa süreli hizmet/üretim kesintilerinin bile finansal ve itibar kayıplarına yol açabileceği tüm kurumlar için çok önemli bir fonksiyon teşkil etmektedir. Bu nedenle iş sürekliliği yönetimine duyulan ihtiyaç, iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi için kullanılan sistemlerin sürekliliğini sağlamak için paralelde yürütülmesi gereken bilgi sistemleri sürekliliğiyle beraber günden güne artmaktadır.

Herhangi bir olağanüstü durumda temelde kurumun sürdürmeyi planladığı hizmet ya da üretimi göz önünde bulunduracak bir yapının oluşturulması, doğrudan kurumun üst yönetiminin katılımına ihtiyaç duyan iş ve bilgi sistemleri sürekliliği yönetimleri ile sağlanabilmektedir. Olağanüstü bir durum anında hizmet ya da üretim kesintisinin yaşanmasını engelleyecek ya da kabul edilebilir seviyede sürdürülmesini sağlayacak bir yapının oluşturulması iş sürekliliği yönetimi ile sağlanabilmektedir. Minimumda devam ettirilecek iş fonksiyonlarının belirlenmesi kurum içerisinde iş sürekliliği yönetimi ile beraber etkin bir risk değerlendirme yapısının oluşturulması ile sağlanabilmektedir.

İş sürekliliği yönetiminin oluşturulması hizmet ya da üretim kesintilerinin meydana gelmesini önlemenin yanında kurum için kritik olarak belirlenen veri kayıplarının meydana gelmesini engelleme ve beklenmedik olaylara karşı hızlı aksiyon alabilme imkânı sunmaktadır.

Yerleşik ve sürekli olarak işletilen bir süreklilik yönetimi yapısının oluşturulması kurumun benzer faaliyetleri gerçekleştiren diğer kurumlardan farklılaşması, rekabet gücünün ve tercih edilme potansiyelinin artması açısından da önem arz etmektedir. Etkin bir iş sürekliliği yönetiminin bilgi sistemleri sürekliliği yönetimiyle desteklenmesi yalnızca hizmet kesintilerinin kabul edilebilir seviyede tutulmasını sağlamayacak, ayrıca iş birimleri ile bilgi sistemleri bölümlerinin ortak bir payda da buluşmasını sağlayarak kurum içerisindeki faaliyetlerin koordineli yürütülmesine de imkân verecektir.

Eğitim dâhilinde, yukarıdaki bahsi geçen konular ışığında iş sürekliliği yönetimi yapısının oluşturulması, işletilmesi ve takip edilmesi ile bu adımların gerçekleştirilmesi için önemli olabilecek kavramlar ve ilgili standartlar ele alınacaktır.

EĞİTİMDE ELE ALINACAK KONU BAŞLIKLARI 

  • İş Süreklilik Yönetimi Tanım & Temel Kavramlar
  • İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Temel Bileşenleri
  • İş ve Bilgi Teknolojileri Sürekliliği Yönetiminde Kullanılan Standartlar (ISO 22301/ BS 25999, ISO 27031)
  • ISO 22301 standardı ile ilgili terimler ve tanımlamalar (RTO, RPO, MAO, MTPOD, test türleri vb.)
  • Kapsam
  • Liderlik (Yönetim, Politika, Rol ve Sorumluluklar)
  • Planlama (Risk ve Fırsatlara Yönelik Alınacak Aksiyonlar, İş Süreklilik Yönetimi Hedefleri)
  • Destek (Kaynak Yönetimi, Yetkinlik, Farkındalık, İletişim, Doküman Yönetimi)
  • Operasyon (Risk analizi, iş etki analizi, strateji, prosedürler, olay yönetimi, iş & BT süreklilik planları, kurtarma, tatbikat ve testler)
  • Performans Değerlendirme (İzleme, ölçüm, iç denetim, yönetim gözden geçirmesi, iyileştirme)
  • ISO 22301 standardına uygun dokümantasyon örneklerinin ve PwC tarafından gerçekleştirilmiş projelere ilişkin deneyimlerin paylaşılması
  • Kriz Yönetimi & Üst Yönetim Sorumlulukları
  • Vaka Çalışması & İş Sürekliliği İle İlgili Yaşanan Olaylar
  • Kurumlar Açısından Üçüncü Parti Firmaların Süreklilik Yönetimi
  • İş Süreklilik Yönetimi Denetimleri
  • İş Süreklilik Yönetimi İle İlgili Güncel Araştırma Sonuçları
  • PwC tarafından gerçekleştirilmiş İş Süreklilik Yönetimi proje deneyimleri
  • Soru - Cevap Seansı & Gözden Geçirme
  Bu eğitim ile ilgili diğer eğitimler  
 
COSO, İç Denetim Metodolojisi ve Uygulamaları
13 Mayıs 2010  (İSTANBUL, 2 gün)
 
ERP Sistemlerinde Denetim
14 Mayıs 2010  (İSTANBUL, 1 gün)
 
Risklere Dayanıklı Kurumun Oluşturulması Kurumsal Risk Yönetimi
14 Aralık 2012  (İSTANBUL, 1 gün)
 
Tedarikçi Seçimi ve Risk Değerlendirmesi
26 Kasım 2015  (İSTANBUL, 1 gün)
 
Yönetişim, Risk ve Uyum (GRC) Eğitimi
11 Mart 2016  (İSTANBUL, 1 gün)
 
UFRS 9
26 Aralık 2017  (İSTANBUL, 1 gün)
 
Kredi Derecelendirme Modelleri Kurulumu
22 Kasım 2018  (İSTANBUL, 1 gün)
 
Kişisel Verilerin Korunması ve General Data Protection Regulation Uyum Sürecinde Teknoloji Yaklaşımları
21 Ağustos 2019  (İSTANBUL, 1 gün)
 
 
PricewaterhouseCoopers, Türkiye İş Kurumu'ndan Özel İstihdam Bürosu İzin Belgesi sahibidir.
Belge No:188 Belge Tarihi:10.10.2006
 
© 2018 PwC Türkiye. Tüm hakları saklıdır. Bu internet sitesinde “PwC” ibaresi, her bir üye şirketinin ayrı birer tüzel kişilik olduğu PricewaterhouseCoopers International Limited’in bir üye şirketi olan PwC Türkiye’yi ifade etmektedir. “PwC Türkiye”, PwC Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş., PwC Yeminli Mali Müşavirlik A.Ş. ve PwC Danışmanlık Hizmetleri A.Ş. ticari unvanları ile Türkiye'de kurulmuş tüzel kişiliklerden oluşan PwC Türkiye organizasyonunu ifade ve temsil etmektedir.